باتری پهپاد پهباد

5 نکته مهم، برای پرواز پهپاد در سرمای زمستان

پرواز پهپاد در سرمای زمستان، چالش های خاص خود را دارد. سرمای هوا می تواند توانایی های پروازی پهپادها را تا حد زیادی کاهش دهد. خصوصا باتری پهپادها که از نوع لیتیوم پلیمر بوده و در دمای هوای پایین مشکل ساز می شوند. در این پست قصد داریم 5 نکته مهم در خصوص پرواز در هوای سرد زمستانی را با هم مرور کنیم.

1- وضعیت آب و هوا را کنترل کنید

در زمستان شرایط آب و هوایی می تواند بسیار ناپایدار باشد و در زمان کوتاهی تغییر کند.

همیشه قبل از پرواز باید شرایط و پیش بینی آب و هوا را کنترل کنید و از احتمال بارش باران و برف، باد شدید، سرمای شدید و مه آگاهی داشته باشید. مطمئن شوید در طول پرواز شرایط آب و هوا در محدوده مناسب گفته شده توسط سازنده پهپاد است.

2- فقط با باتری کاملا شارژ شده پرواز کنید

باتری های لیتیوم پلیمر نسبت به سرما حساس هستند و زودتر خالی می شوند و ممکن است در نمایش مقدار واقعی شارژ دچار مشکل شوند. برای ایمنی بیشتر حتما با باتری کاملا شارژ شده پرواز کنید تا در صورت کاهش ناگهانی میزان باتری فرصت کافی برای فرود داشته باشید.

3- پیش از پرواز باطری را گرم کنید

با توجه به حساسیت و محدویت باتری های لیتیوم پلیمر در سرما، قبل از آغاز پرواز باتری را تا دمای 20 درجه گرم کنید. این کار ریسک ایجاد مشکل توسط باتری را کاهش می دهد. البته هیچوقت برای گرم کردن باتری از حرارت مستقیم مثل حرارت مستقیم آتش استفاده نکنید، چرا که احتمال آسیب باتری یا حتی آتش گرفتن آن وجود دارد.

4- حدود 30 ثانیه تا یک دقیقه هاور کنید

برای اطمینان از گرم شدن و آماده بودن باتری، بین 30 ثانیه الی یک دقیقه پهپاد را در ارتفاع کم و نزدیک به زمین ثابت نگه دارید (هاور کنید).  در این حالت اگر متوجه مشکلی در باتری شدید می توانید بلافاصله فرود آمده و از آسیب به پهپاد جلوگیری کنید.

5- به نرمی پرواز کنید

در زمان پرواز پهپاد،حرکات سریع و ناگهانی خصوصا افزایش سریع ارتفاع، نیاز به قدرت موتور بالاتری دارد. افزایش قدرت موتور باعث افزایش فشار به باتری می شود. با توجه به توضیحاتی که در خصوص کاهش توان باتری در هوای سرد دادیم، هر گونه حرکات ناگهانی و سریع می تواند منجر به ایجاد مشکل برای باتری و حتی سقوط پهپاد در هوای سرد شود.

با ما همراه باشید پرواز پهپاد در سرمای زمستان

www.rayanuav.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *