پهپاد بال ثابت چیست؟  پهپادهای بال ثابت چگونه پرواز می کنند؟
بر خلاف مولتی روتورها که بال گردان یا اصطلاحا بالگرد هستند، پهپادهای بال ثابت مانند هواپیماهای معمولی از بال برای پرواز استفاده میکنند. استفاده از بال ثابت در این پهپادها باعث می شود بتوانند مسافت، سرعت و ارتفاع بیشتری را طی کنند.

پهپاد بال ثابت

در این نوع پهپادها یک یا چند موتور از نوع الکتریکی، پیستونی یا جت وظیفه تولید نیروی جلوبرنده و رساندن پهپاد به سرعت مناسب جهت برخاست و پرواز را دارند.
با توجه به اینکه موتور در این نوع پهپادها تنها نقش تولید نیروی پیشرانش (تراست) را دارد و نیروی بالابرنده توسط بال ها تولید می شود، در نتیجه برای پرواز بال ثابت ها نیاز به قدرت موتور کمتری نسبت به مولتی روتورها میباشد که منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش زمان پرواز می شود.
🔹مزایا
پهپادهای بال ثابت دارای مداومت پرواز بیشتری هستند در نتیجه امکان طی مسافت بیشتری با آنها وجود دارد. همچنین شکل آیرودینامیکی آنها باعث افزایش سرعت آنها می شود. ارتفاع پروازی بالاتر هم یکی از مسائلی است که در آن پهپادهای بال ثابت نسبت به مولتی روتورها عملکرد بهتری دارند. اصولا پهپادهای بال ثابت برای ماموریت هایی که نیاز به زمان، برد و ارتفاع بیشتری باشد بهترین گزینه است.
🔹معایب
در کنار مزایای پهپادهای بال ثابت، وجود معایب زیر باعث شده استفاده از پهپادهای بال ثابت به کاربردهای خاصی محدود شود.
– نیاز به باند برای برخاست و نشست
– عدم توانایی پرواز ایستا (هاور کردن)
– هدایت پذیری سخت تر
– پیچیدگی فنی و نگهداری
🔹کاربردهای بال ثابت
مزایا و معایب خاص پهپادهای بال ثابت باعث شده در کنار پروازهای تفریحی در قالب هواپیما مدل (آر سی)، کاربردهای تخصصی برای این مدل تعریف شود.

هواپیما مدل

 

 

در بخش غیرنظامی، این مدل پهپادها در کاربردهای تخصصی نقشه برداری، گشت هوایی، تصویربرداری، مدیریت بحران، کشاورزی هوشمند و … بکار گرفته می شوند.
آیا شما مزایا و معایب دیگری برای پهپادهای بال ثابت سراغ دارید❓
آکادمی پهپاد رایان به وسیله کارشناسان با تجربه آماده است در زمینه خرید تجهیزات، آموزش، اخذ گواهینامه سازمان هواپیمایی کشوری، اخذ مجوزات فعالیت پهپادی، اخذ پلاک پهپاد و راه اندازی کسب و کارهای پهپادی به علاقه مندان ارائه خدمت نماید.
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
با ما همراه باشید
www.rayanuav.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *