موتور پهپاد
موتورها یکی از مهمترین اجزا پهپادها است. کارایی موتور پهپاد مستقیما روی خصوصیات پروازی پهپاد اثر دارد. در این پست قصد داریم به انواع موتور پهپاد شامل موتور الکتریکی، موتور سوختی و جت بپردازیم.

انواع موتور پهپاد

موتورهای الکتریکی  انواع موتور پهپاد

این موتورها دارای دو نوع اصلی براش و براشلس هستند. در موتورهای الکترکی براش (که موتورهای الکتریکی معمولی از این نوع هستند)، تعدادی آهنربای ثابت و تعدای سیم پیچ متحرک وجود دارد که به علت متحرک بودن سیم پیچ ها و استفاده از ذغال یا براش برای رساندن برق به سیم پیچ ها، در سرعت چرخش محدودیت دارند.

قیمت پهپاد پهباد کوادکوپتر هواپیما مدل پرینت سه بعدی

اما در موتورهای براشلس جای آهنربا و سیم پیچ عوض شده است و به همین دلیل مشکلات موتورهای معمولی در آنها حل شده و می توانند به سرعت و قدرت بسیار بالاتری برسند و در نتیجه بهترین گزینه برای استفاده در پهپادها خصوصا پهپادهای مولتی روتور هستند.

موتور پانواع موتور پهپادهپاد پهباد کوادکوپتر

موتورهای سوختی

همانطور که از نام این موتورها پیداست، از سوخت به جای باطری و جریان الکتریکی استفاده می کنند که باعث افزایش قدرت موتور می شود. این دسته موتورها مانند موتور خودرو دارای سیلندر و پیستون است و در انواع دو زمانه و چهار زمانه ساخته می شود. سوخت این موتورها میتواند بنزین، الکل یا سوخت مخصوص هواپیما مدل باشد. انواع موتور پهپاد پهباد کوادکوپتر

قیمت پهپاد پهباد کوادکوپتر هواپیما مدل پرینت سه بعدی

موتورهای جت

این موتورها مانند موتور اکثر هواپیماهای  نظامی و مسافربری با خروج گازهای ناشی از سوختن سوخت از پشت خود نیروی جلوبرنده ایجاد میکنند. موتورهای جت بسیار قدرتمند و پرسرعت هستند اما در دنیای پهپادها بسیار گران و پردردسر محسوب می شوند و استفاده های خاصی دارند.

قیمت پهپاد پهباد کوادکوپتر هواپیما مدل پرینت سه بعدی

✅ با ما همراه باشید
www.rayanuav.ir

2 Thoughts on “انواع موتور پهپاد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *